روانشناسی

نیروی مثبت درون

نیروی مثبت درون - دکتر طباطبایی
نوشته شده توسط افشین طباطبایی

این حقیقت را باید پذیرفت که؛ اگر چه زندگی یک ودیعه­ الهی است، ولی حفظ و نگهداری آن نیازمند ذکاوت و تلاش شبانه­ روزی است، نمی­توان دست روی دست گذاشت و انتظار داشت چرخ سنگین زندگی به سادگی و خود به­ خود بر وفق مراد ما بچرخد. هرچه دنیا و روابط انسان­ها پیچیده‌تر شده، ارابه­ زندگی نیز از جاده‌­­ای سنگلاخ‌تر و پرفراز و نشیب‌تر باید عبور کند، که نیاز به حوصله و قدرت زیاد و تدبیر و هوشیاری دارد. اگر سرگذشت آدم­های موفق، بزرگ، مشهور و… را مطالعه کنیم. متوجه می­شویم که آنان چه­ قدر زحمت کشیده‌­­اند، با چه سختی­‌ها و مشکلاتی دست و پنجه نرم کرده‌اند، که حتا تصورش هم برای ما دشوار می­باشد. مهم تحمل و بردباری و مدارا و استفاده از نیروی مثبت درون است، ازاین­رو نیازمندیم تا نظام باورهای خود را در جهت آزادسازی نیروی مثبت درون گسترش دهیم.

تفاوت اساسی میان افرادی که به با استفاده از نیروی مثبت درون به ­نتایج مثبت دست می­یابند و کسانی­ که به چنین نتایجی نمی­­رسند در همین الگوهای منطقی و منسجم ذهنی (باورها)، یا دست به کار شدن و پا گذاشتن در راه تعالی است، راهی که در اختیار همگان هست. ولی مهم توانایی آزادسازی نیروی جادویی درونی خود و استفاده از نیروی مثبت درون می­باشد. مهم این است که یاد بگیریم چگونه از قدرت ذهن­مان از نیرو و ظرفیت بالقوه‌ای که در وجودمان داریم (نیروی مثبت درون)، از همت‌مان، از انرژی (کارمایه) و پتانسیل دست نخورده­ حیاتی خودمان در جهت علایق، خواسته‌ها و آرزوهامان استفاده کرده و برآیند آن­ها را در سمت و سویی منطقی و صحیح آزاد سازیم.

به­­ سادگی می­توان در برخورد با هر پدیده­‌ای به قسمت‌های منفی و سیاه آن نگاه کرد و یا بخش‌های مثبت و نیروزای آن­ را دید. در این رابطه، افرادی که در کنار ما هستند، نیز از تفکرات و حالات درونی ما تأثیر می‌پذیرند. هر اندازه می­توانیم باید به ­خوشحالی، موفقیت و سلامتي فکر کنیم. با چنین طرز تفکری دیگران هم مشتاق یاری ­ما می­شوند؛ آن­ها از امواج مثبتی که ساطع می­کنیم (به واسطه نیروی مثبت درون ما) لذت ­برده و سرشار می­گردند. به ­منظور بهره­‌گیری تمام و کمال از نیروی مثبت درونی برای مقابله با گرفتاری‌ها، نياز به ايجاد تغییراتی داريم:

اول، پيدا كردن دیدی مثبت به ­زندگی، رویدادها و وقایع

دوم، تجسم موفقيت‌­آميز نتیجه­ تمام تلاش­‌هاي­مان در ذهن

سوم: آزادسازی نیروی مثبت درون می‌باشد

درباره نویسنده

افشین طباطبایی

افشین محمدباقر طباطبایی. نویسنده و پژوهشگر مسائل اجتماعی - روانشناختی - مشکلات جوانان. مربی مثبت‌اندیشی. شعار او این است: رهبر ارکستر زندگی خود باشید

دیدگاهتان را بنویسید

1 دیدگاه