روانشناسی

انرژی مثبت موفقیت

نوشته شده توسط افشین طباطبایی

انرژی مثبت موفقیت:

کسب موفقیت همانند انرژی هسته‌ای می‌ماند، یعنی به‌دست آوردن مقدار کمی موفقیت یک انرژی ذهنی و روانی زیادی را برایمان آزاد می‌کند موفق­ترین انسان­ها کسانی هستند که توانسته­ اند در ذهن خود اندیشه‌های مثبت داشته باشند، آنان که می­ پندارند «قادر نیستند»، در واقع مثبت­ نگری را کنار گذاشته و بر جنبه­ های منفی وقایع تمرکز کرده­ اند.

اشخاص مثبت­ اندیش به محض روبرو شدن با مانع و مشکل، احساس خود را بیان کرده و بلافاصله به­ دنبال راه­ حل می­گردند و تکیه کلام­شان این است که: «بهترین راه ­ها برای موفقیت کدامند؟» انسان مثبت ­اندیش معمولاً از قضاوت­های مطلق و قاعده­ های همه یا هیچ پرهیز می­کند (سیاه و سفید) و احتمالات مختلف را در نظر می­گیرد. اشخاص مثبت­ اندیش از نمی­دانم آغاز می­کنند و به احتمالات گوناگون می­رسند و در نهایت بهترین راه­ حل را انتخاب می­نمایند.

خصوصیات افراد موفق

آدم‌های موفق خصوصیات ویژه‌ای دارند که اکثر مردم از آن‌ها غافلند:

اول: بهانه نمی‌آورند و اهل گله و شکایت نیستند. وقتی خرمشهر سقوط کرد نیروهای منظم نظامی آن‌جا نبود، آب و برق قطع شده بود، غذا و دارو و اسلحه به‌اندازه کافی وجود نداشت. ولی جوانی ۲۴ – ۲۵ ساله (محمد جهان‌آرا) که اهل غر‌زدن و شکایت نبود و با هوشیاری به‌دنبال راه‌حل در شرایط بحرانی بود شهر را مدیریت نمود و فرمانده شد.

دوم: سخت‌کوش و پر انرژی‌اند، اهل کار و فعالیت، و خستگی‌ناپذیر. صبح زود بیدار می‌شوند و شب دیر وقت می‌خوابند.

سوم: هدف مشخص و معینی دارند و تمام انرژی فکری و ذهن‌شان صرف رسیدن به هدف مورد نظر می‌شود.

چهارم: اصول و قواعدی دارند که هرگز از آن‌ها عدول نمی‌کنند، یعنی همواره پای‌بندشان هستند.

پنجم: خوش‌بین و مثبت‌اندیشند و در تلاش برای ارتقاء وضع موجودشان. یعنی دنبال راه‌ها و مسیرهایی می‌روند که آنان را بالا ببرد، پیدا کردن راه‌حل خصوصیت ذاتی‌شان است.

ششم: از انرژی وقایع و پتانسیل رویدادها (حتی وقایع منفی) که هنگام رخ دادن آزاد می‌شود به نفع خود و اهدافشان استفاده می‌کنند.

هفتم: هر‌چه با سختی بیشتری روبرو شوند اراده و انرژی‌‌شان منسجم‌تر می‌گردد.

هشتم: خودشان را باکسی مقایسه نمی‌کنند ولی اهل الگوبرداری (تقلید) از افراد موفق و شاخص و نامی هستند.

نهم: از مشورت و نظر کارشناسان فن به خوبی استفاده می‌کنند و هرگز فکر نمی‌کنند که خودشان عقل کل هستند.

دهم: هر شکستی برایشان تجربه‌ای سازنده است و ناامیدی هرگز برایشان معنا ندارد.

درباره نویسنده

افشین طباطبایی

افشین محمدباقر طباطبایی. نویسنده و پژوهشگر مسائل اجتماعی - روانشناختی - مشکلات جوانان. مربی مثبت‌اندیشی. شعار او این است: رهبر ارکستر زندگی خود باشید

دیدگاهتان را بنویسید