تالیفات

یک نفس زندگی

کتاب یک نفس زندگی
نوشته شده توسط افشین طباطبایی

یک نفس زندگی

آیا باید به تماشای تشییع جنازه آرزوهای برآورده نشده‌مان بنشینیم؟

چه چیز باعث ناراحتی و احساس منفی در ما می‌شود؟

آیا می‌دانید یکی از موهبت‌های انسان توانایی گزینش افکار و اندیشه‌هایی است که به ذهنش راه می‌یابند؟

به نظر نویسنده این کتاب برای کسانی است که تصمیم به تغییر سرنوشت‌شان دارند.

اطلاعات کتاب:

مخاطب: همه کسانی که می‌خواهند از شر افکار منفی خلاص شوند و مثبت‌اندیشی را جایگزین آن کنند و از لحظه‌های زندگی‌شان لذت ببرند.

نام کتاب: یک نفس زندگی

نویسنده: افشین طباطبایی

انتشارات: نقش نگین

نوبت چاپ: پنجم ۱۳۹۷

مشخصات محصول: کتاب چاپی در قطع رقعی، در ۲۵۶ صفحه، جلد سلفون براق

موضوع: اجتماعی-روانشناختی

ویراستار: حجت‌الله ایزدی

قیمت:  چهل هزار تومان

چگونه این کتاب را تهیه کنیم؟

 

جهت خرید کتاب اینجا را کلیک کنید

یک نفس زندگی

 

گاهی وقت‌ها چنین به نظر می‌رسد که همه چیز سخت، عذاب‌آور و غیرقابل تحمل است؛ انگار هرچه مشکل و بدبختی در دنیا وجود دارد، متعلق به ماست و هیچ راه‌حلی هم برایشان پیدا نمی‌شود و با وجودی که نمیدانیم چه کسی مقصر است، بازهم گناه همه چیز را به گردن این و آن می‌اندازیم. در این شرایط معلوم است که ترس، اضطراب و دلتنگی نصیب‌مان می‌شود و آخر کار هم راه به جایی نمی‌بریم. نمی‌دانیم چه اتفاقات وحشتناکی ممکن است روی دهد. گویی قربانیان درمانده‌ای هستیم که در دنیای ناعادلانه، بی‌رحم و سرشار از ظلم و تهی از عشق به سر می‌بریم. اگر خُوی ما عیب جویی از دیگران باشد، هرجا که برویم فقط بدی‌ها و نواقص را می‌بینیم؛ منفی‌نگری ملکه ذهن می‌شود و ناخودآگاه نکات منفی را بزرگ می‌کنیم و از کاه، کوه می‌سازیم؛ اما اگر عادت کنیم خوبی‌ها را ببینیم، تنها نیکی، زیبایی رفتارهای شایسته و پسندیده‌ی هر رویدادی به چشم‌مان می‌آید و مثبت‌نگری ملکه ذهن می‌شود.

فهرست مطالب کتاب:

مقدمه

فصل اول: نگرانی، تشویش، اضطراب

فصل دوم: ذهن و عملکرد مغز

فصل سوم: قدرت تفکر مثبت

فصل چهارم: خوش بینی

فصل پنجم: حسادت، بخشش، آرامش

فصل ششم: زندگی در زمان حال

فصل هفتم: خوش‌بختی و بدبختی در چیست؟

فصل هشتم:راز خوش‌بختی

منابع و ماخذ

مقدمه:

«دو زندانی از یک دریچه به بیرون نگاه میكردند اما یكی آسمان پر‌ستاره ر ‌ا تماشا میكرد و دیگری زمین لجن‌زار را می‌نگریست».         «دیل كارنگی»

آشكارا به جایی رسیده‌ایم كه نمی‌دانیم هدف از زندگی چیست و برای آن پاسخی روشن و مشخص نداریم. زندگی بی‌هدف و بی‌انگیزه، انسان را تا حد سرگشتگی و افسردگی پیش می‌برد. باورها و عقاید غیرمنطقی خود را باید تغییر دهیم تا احساس خوبی درباره‌ی زندگی داشته و بهتر بتوانیم مشكلات‌مان را حل كنیم. آن چه باعث ناراحتی و احساسات منفی در ما می‌شود، وجود مشكلات نیست! بلكه باورهای غلط ما درباره‌ی زندگی است كه این مشكلات را ایجاد می‌كند. بدتر از همه آرزوهایی است كه در وجودمان مانند قارچ رشد می‌كنند ولی فقط تعداد معدودی از آن ها به بار می‌نشینند و بقیه چون گل‌های پژمرده پرپر شده و از بین میروند.

معنی زندگی برای بیش‌تر آدم‌ها عبارت است از: « تماشای تشییع جنازه آرزوهای برآورده نشده »

زبانم قاصر است كه بگویم زندگی‌مان را به ضعف و حقارت می‌كشانیم و نمی‌دانیم این همه رنج و بدبختی را خودمان درست كرده‌ایم.

« سعادت یك تمثیل است، اما بدبختی داستان » تولستوی

در حقیقت باید گفت كه سعادت هم چون نیكی یك شكل و رو دارد، اما بدبختی مانند پلیدی هزار چهره. اگر از زندگی مان راضی نیستیم و می‌خواهیم آن را تغییر دهیم، نخست باید افكار و باورهای منفی را از ذهن بیرون بریزیم؛ در حقیقت راز خوش‌بختی در خوش‌بینی و داشتن ذهنیت مثبت است؛ چرا كه ما همانی هستیم كه فكر میكنیم

جادوگر شهر اوز

فیلم سینمایی جادوگر شهراوز را دیده‌اید یا نه؟ در آن داستان خیالی، شهری به نام‌اوز وجود دارد كه مردم‌اش فكر می‌كنند شهر آن‌ها سبز است . بعد در طول فیلم معلوم میشود كه شهرشان سبز نیست؛ بلكه تمام اهالی عینك سبز روی چشم داشته‌اند برای همین همه چیز را سبز میدیده‌اند. اگر زندگی برای‌مان خوشایند و دلپذیر نیست، مطمئن هستم كه در كودكی همواره در شادی و نشاط به سر میبرده‌ایم. رنگ واقعی زندگی ما همان رنگ‌های كودكی است؛ رنگ لذت، رنگ شادی، رنگ خنده از ته دل؛ پس چه اتفاقی افتاد كه همه چیز تغییر كرد و رفته رفته رنگ‌ها تیره شدند. حقیقت این است كه رنگ زندگی هیچ‌گاه عوض نشده است و  هم‌چنان همان درخشندگی و جلوه زمان كودكی مان را دارد. با این تفاوت كه ما عینك بدبینی، منفی‌بافی، خمودی، نگرانی، طمع و هزارجور حس دیگر را به چشم زده‌ایم و دنیا را از پشت آن می‌بینیم.

چرا واقعیت را فراموش می‌كنیم؟

همان‌طور كه برای یك بچه شكست و نخندیدن بی‌معنی است ما نیز باید این عینك سیاه ر ا از چشم برداریم و دنیا را با همه رنگ‌هایش ببینیم؛ آن‌گونه كه در كودكی میدیدیم. زندگی در لحظه حال، آن حاضر، جاری است. همه ما مشكلاتی داریم، گرفتاری ، ناراحتی ، و رنج‌های مختص خودمان ر ا، كه درك آن برای دیگری ممكن نیست . ولی هركدام به سادگی میتوانیم هنگام دچار شدن به یك مصیبت، فكر كنیم اگر مشكلی بزرگ‌تر و حادتر برای‌مان پیش آمده بود ، چه میكردیم؟ اگر وسط بیابان چرخ ماشین پنچر شد، به زمین و زمان بد و بیراه نگوییم، ممكن بود به جای یك چرخ، دو تا لاستیك پنچر میشد، آن وقت چه می‌كردیم؟ چنین نگرشی باعث میشود با فكر باز به دنبال یافتن راه حل برویم. به طوركلی این ادراك و احساسات ما (ترس ، اضطراب و خشم ) توسط دگرگونی‌های ذهنی و درونی به وجود می‌آیند ، نه به واسطه رویدادهای پیرامونی . شاید یكی از بزرگترین موهبت‌های انسان در زندگی، توانایی گزینش افكار و اندیشه‌هایی است كه به ذهن راه می‌یابند. به سادگی میشود اسیر توهمات دنیایی مالامال از ترس ، نفرت ، تضاد و تناقض شد یا عشق و آرامش و صلح را در خود بنیادین نمود.

Modirezehn book | yek nafas zendegi

ریشه همه بدی‌ها و خوبی‌ها در ذهن است!

ریشه همه بدی‌ها و خوبی‌ها در دنیای درون ذهن قرار دارد. همواره مصایب و مشكلات حاد زندگی ، برهم زننده تعادل روانی ما نیستند. به عبارتی عدم توجه لازم به دستگاه روانی هم می‌تواند علت بسیاری از كج خُلقی‌ها باشد. بی‌توجهی‌ها و عدم آگاهی نسبت به ملزومات و نیازهای دستگاه روانی، ما را دچار مشكل میكند. خُلق افسرده، اضطراب ، پرخاشگری و بسیاری از بیماری‌های روان- تنی حاصل همین غفلت و بی‌توجهی نسبت به خویش است. تمام توان و قدرت ما در لحظه حال جاری است؛ در این لحظه باید آن‌گونه رفتار نماییم كه شایسته و مناسب باشد چرا كه گذشته رفته و آینده هنوز از راه نرسیده . در فرهنگ و ادبیات ما اهمیت این موضوع بارها بیان شده است. انسانی كه میخواهد بر زندگی‌اش تسلط داشته باشد، ابتدا باید ذهن خود را از گذشته خالی و به آینده اطمینان كند. اگر ما لحظه حال را  درست و صحیح زندگی كنیم، آینده بر وفق مرادمان خواهد بود . همه نگرانی‌ها برخواسته از آینده اند و ناراحتی‌ها ریشه در گذشته دارند . لحظه اكنون سرشار از نیروی ناب و باروركننده هستی است.

سعدیا دی رفت و فردا هم چنان موجود نیست           

در میان این و آن فرصت شمار امروز را

 

دویست و پنجاه و شش صفحه استثنایی برای رسیدن به مثبت اندیشی

چگونه این کتاب را تهیه کنیم؟

 

جهت خرید کتاب اینجا را کلیک کنید

درباره نویسنده

افشین طباطبایی

افشین محمدباقر طباطبایی. نویسنده و پژوهشگر مسائل اجتماعی - روانشناختی - مشکلات جوانان. مربی مثبت‌اندیشی. شعار او این است: رهبر ارکستر زندگی خود باشید

دیدگاهتان را بنویسید

9 دیدگاه