اجتماعی

گرفتاری­ ها و سختی­ ها

گرفتاری ها و سختی ها - دکتر طباطبایی
نوشته شده توسط افشین طباطبایی

هرگز مشکلات و گرفتاری­ ها و سختی­ ها پیش ­آمده در زندگی را نباید لعنت و نفرین کنیم، ممکن است به ­نظر برسد زندگی ما سراسر بدبختی و بی­چارگی است. بسیاری از انسان­ ها ممکن است در برخوردهای روزمره اجتماعی خود نسبت به دیگران یا رویدادهایی که رخ می­دهد، پیش داوری­ هایی انجام دهند. که بعد از مدتی به عدم درستی آن پی ببرند، غالب چنین قضاوت­ هایی برگرفته از فضای ذهنی منفی و بدبینی یا منفی­ گرایی انسان است.

بعضی­ افراد از زندگی خود ناراضی­ اند، هروقت آن­ها را ببینید، فقط ابراز ناخشنودی می­کنند. رفتارشان خسته­ کننده و کسالت­ آور است. وقتی ازشان بپرسید، آیا تا به­ حال فکر کرده ­اند بهتر از این هم می­توانند زندگی کنند، جواب می­دهند: «نمی­شود یا نمی­گذارند». این­ افراد در حقیقت نمی­توانند مشکلات­شان را مدیریت کرده و راه ­حلی برایشان پیدا کنند. واقعیت تلخ این است که بیش­تر قریب به اتفاق انسان­ ها منتظر اتفاقی ناگهانی­ اند، کسی از راه برسد، دری به تخته بخورد، کیسه ­ای الماس یا گنجی بیابند، مالی به ارث ببرند در قرعه کشی بانک برنده شوند یا معجزه­ ای رخ دهد، تا آن­ها را خوش­بخت و بی­ نیاز ساخته و به آسایش و خوشی برسند.

در این احساس حقیقتی نهفته که ثروت مادی و پول ریشه خوش­بختی است و دوای درد همه­ مشکلات یا کلید تمام قفل ­ها می­باشد. درحالی که با توجه به تحقیقات دانشمندان داشتن حداقلی امکانات مالی و رفاهی (زندگی ساده – عدم احتیاج به دیگران) برای رقم خوردن خوش­بختی کافی است.

درباره نویسنده

افشین طباطبایی

افشین محمدباقر طباطبایی. نویسنده و پژوهشگر مسائل اجتماعی - روانشناختی - مشکلات جوانان. مربی مثبت‌اندیشی. شعار او این است: رهبر ارکستر زندگی خود باشید

دیدگاهتان را بنویسید

3 دیدگاه