اجتماعی

نگرش مثبت و موفقیت

نگرش مثبت و موفقیت - دکتر طباطبایی
نوشته شده توسط افشین طباطبایی

نگرش مثبت و موفقیت:

یک نگرش ذهنی مثبت برای موفقیت شما الزامی است. شما می‌توانید به هر اندازه‌ای که می‌خواهید مثبت باشید، اگر به سادگی در مورد آینده فکر کنید، بر روی راه‌حل‌ها تمرکز کنید و در جستجوی خیر باشید. اگر از روش های افراد موفق الگوبرداری کنید و از ذهن‌تان برای مدیریت موقعیت‌ها استفاده نمایید، بدین معنی است که در راه مثبت قدم برمی‌دارید و بیشتر اوقات بشاش خواهید بود، و تجارب مثبتی را که مردم موفق کسب کرده‌اند به دست خواهید آورد.

تمرینات عملی

در اینجا سه گام موثر که می‌توانند به شما کمک کنند ارایه شده است:

۱- در برابر هر مشکلی راه‌حل محور باشید. عادت کنید راه‌حل‌های مشکلاتتان را جستجو نمایید.

۲- در هر پیش آمد ناخوش‌آیندی، درسی با ارزش بیابید. فهرستی از ایده‌ها یا نگرش‌های موانع پیش‌رو تهیه کنید.

۳- روی کاغذ فکر کنید. این یکی از مهمترین توصیه‌هایی است که برای موفقیت در هر زمینه‌ای وجود دارد.

در جستجوی کامیابی موفقیت باشید

فرض کنید که در پس هر سختی و چالشی یک خیر و مصلحت خوبی نهفته است. برخی طرفداران تفکر مثبت بیان کرده‌اند: «زمانی‌که خداوند می‌خواهد هدیه‌ای به ما بدهد، آن را در میان یک مشکل پنهان می‌کند (کادو پیچ)». یعنی هدیه‌ای که دریافت می‌کنیم، ابتدا باید مشکل (کاغذ کادو) را باز نماییم. با چنین دیدگاهی اگر در جستجوی هدیه‌ای باشید، همواره آن را خواهید یافت. همیشه به یاد داشته باشید مشکلات هیچ‌وقت مانعی برای شما نیستند.

فرض کنید هر شرایطی که در آن قرار دارید، دقیقا موقعیت درستی است که برای موفقیت نیاز دارید. این موقعیت برای‌تان فراهم شده تا به شما کمک کند که مطالبی را برای بهتر بودن، پیشرفت و رشد یاد بگیرید.

درباره نویسنده

افشین طباطبایی

افشین محمدباقر طباطبایی. نویسنده و پژوهشگر مسائل اجتماعی - روانشناختی - مشکلات جوانان. مربی مثبت‌اندیشی. شعار او این است: رهبر ارکستر زندگی خود باشید

دیدگاهتان را بنویسید