سمینار و کارگاه

تحلیل رفتار متقابل

تحلیل رفتار متقابل - دکتر طباطبایی
نوشته شده توسط افشین طباطبایی

تحلیل رفتار متقابل:

کارگاه و کلاس تحلیل رفتار متقابل اینجانب به طور مرتب در سه سطح مقدماتی – پیشرفته – تکمیلی در اماکن مختلف و برای گروه های مختلف برگزار میگردد. در این سه دوره مباحث زیر بحث میگردد و همه شرکت کنندگان حضوری فعال دارند. همینطور تمریناتی عملی بین شرکت کنندگان انجام میشود.

شناسایی تئوری تحلیل رفتار متقابل به­ عنوان یک مکتب علمی – کاربردی در حل مشکلات احساسی و رفتاری.

شناخت سه حالت خودآگاه انسان: والد –  بالغ  –  کودک.

آشنایی با رفتارهای متقابل: والد – کودک (موازی – متقاطع) و شناخت بالغ.

بازی­ ها (الگوهای رفتار اجتماعی ناسالم) و نوازش­ ها(معیاری از تحویل‌گرفته ‌شدن بین افراد).

پیش­ نویس­ های ذهنی و چهار وضعیت روانی.

۱- من خوبم – تو بدی

۲- من بدم – توخوبی

۳- من بدم – تو بدی

۴- من خوبم – تو خوبی

تحلیل رفتار متقابل - دکتر طباطبایی

تحلیل رفتار متقابل – دکتر طباطبایی

رفتارهای ناسالم نتیجه­ تصمیمات محدود کننده‌ای است که در دوران کودکی به دلیل علاقه به زنده ماندن گرفته شده‌اند. این تصمیمات در موضوعی به نام پیش ­نویس  ‌به اوج می‌رسند (یک نقشه از قبل کشیده شده برای این­ که چگونه زندگی کنیم). تغییر پیش­ نویس زندگی هدف روان درمانی مبتنی بر نظریه­ تحلیل رفتار متقابل است.

همه­ ما تمایل داریم محیط عاطفی شبیه دوران کودکی را برای خود بازسازی کنیم، چون ضمیر ناخودآگاه انسان در چنان فضایی احساس امنیت و آرامش می­کند.

photo_2016-04-27_21-51-31

 هر یک از ما دارای پتانسیل لازم برای ایجاد رنسانسی در زندگی خود هستیم. و این تنها به یک چیز نیاز دارد : توجه !!! این پروسه توجه به چیزهای جدید است که به شما احساس زنده بودن می‌دهد . درک این که ما در خواب بودیم یعنی آگاهی از رفتارهای محدودکننده خودمان، و اولین چیزی است که باید از آن عبور کنیم .

پیش ­نویس ­های ذهنی، باورها و احساساتی است که فرد در کودکی درباره خود پیدا کرده، و در بزرگسالی طوری رفتار کرده و به­ گونه ­ای وقایع را تعبیر و تفسیر می­کنند که باورهای پیش ­نویس دوباره و دوباره تایید شوند.

photo_2016-04-25_16-46-14

درباره نویسنده

افشین طباطبایی

افشین محمدباقر طباطبایی. نویسنده و پژوهشگر مسائل اجتماعی - روانشناختی - مشکلات جوانان. مربی مثبت‌اندیشی. شعار او این است: رهبر ارکستر زندگی خود باشید

دیدگاهتان را بنویسید