یادداشت صوتی

آیا همه چیز سخت و عذاب آور است؟

پادکست: آیا ناراحتید؟ - دکتر طباطبایی
نوشته شده توسط افشین طباطبایی

پادکست صوتی: آیا همه چیز سخت و عذاب آور است؟

از امروز بخش تازه ای به سایت اضافه میگردد که فایل های صوتی در زمینه های مختلف زندگی و مثبت اندیشی خواهد بود. به بیانی روشنتر آموزش های صوتی اینجانب برای استفاده راحتتر و دانلود روی موبایل و گوش دادن.

 

آیا همه چیز عذاب آور است؟

اکثر ما آدم­ ها جدای از این­که چه سن و سال و جنس و موقعیت اجتماعی داشته باشیم، هنگام روبرو شدن با گرفتاری­ ها و سختی­ ها گوناگون؛ عادت داریم انگشت سرزنش و ملامت خود را به­ سوی دیگران؛ همسر، والدین، همکار، جامعه، روزگار، حکومت و… گرفته و به این وسیله (نقش قربانی را بازی کنیم) سعی داریم از رویارویی با مشکلات فرار کنیم.

لحظه ­ای به باورهای­مان بیاندیشیم. آیا انتظار داریم کارها خوب پیش بروند یا بد؟ آیا انتظار داریم تلاش هامان با موفقیت همراه باشند یا با شکست؟ آیا در موقعیت­ های گوناگون به­ دنبال فرصت­ ها هستیم یا راه ­ها را مسدود می­ بینیم؟ اغلب مشکلات و دردسرهای زندگی را خودمان می ­آفرینیم، بعد برای ناکامی­ ها، دنبال مقصر می­گردیم و دیگران را متهم می­کنیم، آن­جاست که اقتدار خویش را هم از دست می­دهیم.

درباره نویسنده

افشین طباطبایی

افشین محمدباقر طباطبایی. نویسنده و پژوهشگر مسائل اجتماعی - روانشناختی - مشکلات جوانان. مربی مثبت‌اندیشی. شعار او این است: رهبر ارکستر زندگی خود باشید

دیدگاهتان را بنویسید