تالیفات

روانشناسی مدیریت ذهن

روانشناسی مدیریت ذهن - دکتر طباطبایی
نوشته شده توسط افشین طباطبایی

روانشناسی مدیریت ذهن

اطلاعات کتاب:
مخاطب: کسانی که می‌خواهند بر ذهن‌شان سلطه داشته باشی و پتانسیل ذهن را مدیریت کنند، همه چیز در اختیارشان خواهد بود.
نام کتاب: روانشناسی مدیریت ذهن

نویسنده: افشین طباطبایی

انتشارات: نقش نگین

نوبت چاپ: اول ۱۳۹۵

مشخصات محصول: کتاب چاپی در قطع رقعی، در ۲۰۰ صفحه، جلد سلفون براق

موضوع: روانشناختی

قیمت پشت جلد:  ۱۵۰۰۰ تومان

image(1)

چگونه کتاب روانشناسی مدیریت ذهن را خریداری کنیم؟

جهت خريد اینجا را كليك كنيد

روانشناسی مدیریت ذهن

قابلیت­ها و توانایی­‌های ذهن به­گونه­ای است، که اگر بتوانیم فعل و انفعالات جاری در آن را مدیریت کنیم؛ به­­ سادگی قادر خواهیم بود از بیش­تر توانمندی­‌های ذهن استفاده نماییم. ولی اگر عنان این قابلیت‌ها و توانایی‌ها خارج از دست باشد، موجبات سقوط و زوال ما را فراهم خواهند ساخت، یعنی مایه­‌ی رکود و نزول انسان شده، و زمینه­ ساز پدید آمدن مشکلات زیادی در زندگی می‌گردند.

موضوع این است؛ اگر انسان توانایی مهار اندیشه­‌هایش را پیدا ‌کند، قطعا می‌تواند مشکلات زندگی خود را بهتر حل نماید.

فهرست مطالب کتاب:

فصل اول: مشکلات زندگی

فصل دوم: رهایی از زندان ذهن

فصل سوم: مزرعه­‌ی ذهن

فصل چهارم: چگونگی کارکرد ذهن

فصل پنجم: ذهن خودآگاه – ذهن ناخودآگاه

فصل ششم: خشم سد راه ذهنی سالم

فصل هفتم: آرامش ذهن

فصل هشتم: مهندسی ذهن

فصل نهم: مدیریت ذهن

فصل دهم: ایمان مذهبی و ثبات ذهنی

منابع و ماخذ

مقدمه:

یکی از ویژگی‌های انسان توانایی کسب مهارت‌های لازم برای مدیریت خود است. باتوجه به مشکلات مختلف؛ شغلی، خانوادگی، تحصیلی، عاطفی و شرایط استرس‌­زایی که پیرامون همه‌ی ما وجود دارد، و به تنگناهای ذهنی و عاطفی و فشارهای فکری می‌انجامد، اهمیت مدیریت ذهن بیش از پیش نمایان می­شود. برای مدیریت ذهن لازم است قوانین ذهن را به درستی شناخت تا بتوان از انرژی آن حداکثر بهره را برد.

یکی از راه­کارهای موثر برای دست­یابی به این موضوع شناخت افکار، هیجانات و انگیزه­‌های ذهنی خود است، به­ طوری­ که بهتر بتوانیم آن­­ها را مدیریت و تنظیم کنیم.

باید توجه خود را از گذشته و آینده معطوف حال حاضر کنیم. زمانی که در حال حضور داشته باشیم، واقعیت را با تمام جنبه­‌های درونی و بیرونی‌اش می‌بینیم. چنین توجهی موجب پذیرش واقعیت حال حاضر می­شود؛ که وقایع زندگی فقط درلحظه‌ی حال رخ می­دهند یا گره‌گشایی می­گردند. اگر کاملا در حال حضور نداشته باشیم، نمی­توانیم تشخیص دهیم که دقیقا چه امکاناتی داریم؟ یا چ­طور می­توانیم به امکانات بیش­تری دسترسی پیدا کنیم؟ یا چگونه تغییر شکل داده و رشد نماییم؟

از طرفی آگاهی عامل زیربنایی مهمی برای رسیدن به رهایی است، که خود روشی موثر برای توقف فشارهای ذهنی می­باشد. در این حالت باید بدون بیزاری یا قضاوت، افکار خود را مورد بررسی قرار دهیم، و به مرور دریابیم «افکار صرفا فکر هستند» و ممکن است حقیقت نداشته باشند.

انسان همواره پیام­ها یا صداهایی را از طریق ذهن استدلالی خود می­شنود. اما مساله این است که چگونه درگیر افکارمنفی نشده یا بتوانیم آن­ها را رها کنیم؟

از جهتی دیگر با دقت در واقعیات پیرامون می­توان ­فهمید که خوشی، کیفیتی وابسته به عناصر بیرونی و تغییرات دنیای بیرون نیست و شاید مجبور ­شویم وابستگی به برنامه­‌های ذهنی از پیش تعیین شده را رها کنیم و رفتار خود برای رسیدن به موقعیتی شاد یا فرار از موقعیتی دردناک را تغییر دهیم.

یکی از اصول مهم در ذهن همین «رها کردن» است. ما به خیلی چیزها چسبیده‌­ایم: به باورهای­مان، رویدادهای خاص، زمان‌های خاص، یک خاطره، یک خواسته و… زمانی که یاد بگیریم همه­‌ی این­ها را رها کنیم، نسبت به آن­ها آگاهی و پذیرش بیش­تری کسب می­کنیم و آن­گاه می­توانیم مشکلات و مسایل را با ذهنی شفاف و گشوده بررسی نماییم.

شاید همیشه آن­چه را رخ می­دهد درک نکنیم، ولی اگر یاد بگیریم به خودمان و به قوانین هستی اعتماد کنیم، این کار قدرتی به ما می­دهد که امنیت، تعادل و گشایش در کارها را به ­همراه خواهد داشت. یک ضلع مهم از مثلث مثبت‌­اندیشی «بودن در لحظه­‌ی حال» است که مستلزم «تمرین و تکرار» بسیار می­باشد و می­تواند مهم‌ترین تحولات و پیشرفت‌ها را در راه رسیدن به مثبت­ اندیشی ایجاد کند.

 

درباره نویسنده

افشین طباطبایی

افشین محمدباقر طباطبایی. نویسنده و پژوهشگر مسائل اجتماعی - روانشناختی - مشکلات جوانان. مربی مثبت‌اندیشی. شعار او این است: رهبر ارکستر زندگی خود باشید

دیدگاهتان را بنویسید