اجتماعی

مثبت‌اندیشی در زندگی

مثبت‌اندیشی در زندگی - دکتر طباطبایی
نوشته شده توسط افشین طباطبایی

مثبت‌اندیشی در زندگی:

نگاه انسان به وقایع؛ چگونگی زندگی او را مشخص می­کند، به ­عبارتی مثبت‌­اندیشی از باورهای ما نشأت می­گیرد. باورها و اعتقادات هر کسی و نوع برداشتی که از زندگی دارد، تا حد زیادی می­تواند او را به­ سوی خوش­بختی یا بدبختی سوق دهد؛ درواقع هر اتفاقی که در زندگی پیش می‌­آید از نظر ما یا خوشایند است یا ناخوشایند و هر موضوعی بالقوه می­تواند باعث خوشحالي یا ناراحتی ما شود؛ اما در این میان مثبت‌اندیشی کمک می­کند تا بتوانیم تغییرات موثری در رفتار، گفتار و به­ طوركلي زندگی‌مان ایجاد کنیم.

بیشتر مردم فقط بدي‌ها و سختي‌ها را مي­‌بينند یا غصه­‌ مسایلی را  مي­خورند كه هیچ ارزشی ندارند. نسخه­‌ رايج جامعه از آن­ كساني ا­ست­ كه فقط از بدبختي‌ها دم مي­زنند. همه­‌ ما تمایل داریم فراموش­ کنیم که خوش­بختي نتیجه­‌ به ­دست آوردن نداشته‌ها نیست؛ بلکه درك و قدرداني­ از داشته‌هاست. اگر به ­تمام روزهاي زندگی‌مان فکرکرده و آن­ها را مرور کنیم، در مي‌­يابيم که: لحظات خوشایند و لذت­بخش زندگی ما بيش­تر از وقايع بد بوده‌ند؛ پس چرا به­­ جای فکر کردن به دقايق شاد و زیبای عمر، به ­سختي‌ها مي­‌انديشيم؟

فراموش نکنیم که افکارمنفی می­تواند یک روز سفید را سیاه نشان دهد و افکار مثبت، یک روز سیاه را زیبا و سفید ­کند. نباید اجازه دهیم افکارمنفی دیگران بر ما تاثیر گذاشته، و روحیه‌­مان را تضعیف نماید. مي­توان با گفتار و كردار خود، مثبت­ اندیشي را به­ دیگران منتقل کرد. افکارمثبت و منفی هردو، از فردی به فرد دیگر سرایت می­کنند. هر زمان حادثه­‌ ناراحت‌کننده‌ای در زندگی پیش­‌آمد، به­ جای یأس و نگرانی، آن­را به ­فال نیک بگيريم؛ شايد راه دیگری برای سعادت ما گشوده شده كه باید پیدايش کرد.

         قانع و سپاسگزار نعمت­‌هايی باشیم که خداوند به ما عطا کرده است   

مثبت‌اندیشی در زندگی

درباره نویسنده

افشین طباطبایی

افشین محمدباقر طباطبایی. نویسنده و پژوهشگر مسائل اجتماعی - روانشناختی - مشکلات جوانان. مربی مثبت‌اندیشی. شعار او این است: رهبر ارکستر زندگی خود باشید

دیدگاهتان را بنویسید