خانواده

نیازهای آشکار و پنهان

نیازهای آشکار و پنهان - دکتر طباطبایی
نوشته شده توسط افشین طباطبایی

نیازهای انسان را می­توان به دو دسته تقسیم کرد: نیازهای آشکار و پنهان، غریزه­ جنسی در مردان از نیازهای آشکار و حس خودنمایی از نیازهای پنهان آنان است درحالی که در زنان این موضوع برعکس است یعنی میل جنسی از نیازهای پنهان و تمایل به خودنمایی نیازی آشکار می­باشد. زن و شوهر در روابط جنسی باید به تامین نیازهای روحی و روانی یکدیگر توجه کنند. تنها مسئله جسم مطرح نیست، بلکه ارضای روحی و احساسی همسر نکته­ ای اساسی است که تاثیر عمیقی بر روابط زن و مرد و تحکیم تفاهم دارد.

زنان از استفاده شدن به ­عنوان ابزار جنسی توسط مردان بی­زارند، زنان به ناز و نواش، لمس شدن، حرف زدن و درکل؛ مورد توجه دائم شوهران بودن، احتیاج فراوانی دارند. یعنی سنسورهای احساسی زنان به ظرافت­ های خاص رفتاری و چگونگی برخورد شوهران حساس است. برخورد مردان نباید به­ گونه ­ای باشد که گویی زن فقط وسیله­ ارضای جنسی بوده است. زنان به چگونگی رابطه­­ جنسی و احساسی و عاطفی اهمیت ویژه ­ای می­دهند. در رابطه­ جنسی مردان تمایل دارند زودتر به نقطه­ پایان برسند، درحالی که زنان دل­شان می­خواهد هیچ پایانی وجود نداشته باشد. روابط سالم جنسی نیز از اولویت­ های یک زندگی زناشویی محسوب می­گردد.

زنان نسبت به کانون توجه شوهران­ بودن به­ شدت حساس هستند، یکی از ویژگی­ های رابطه­ زناشویی موفق توجه مثبت مردان به جزیی­ترین تغییرات زنان چه در نوع لباس، رفتار، وضعیت خانه، غذا، آرایش، تغییر رنگ مو، ابرو و امثالهم می­باشد. خانواده پایگاه امنی است، در کانون خانواده نیازهای مختلف زن و مرد باید تامین شود. البته هر نیازی باید از مسیر صحیح ارضا گردد.

درباره نویسنده

افشین طباطبایی

افشین محمدباقر طباطبایی. نویسنده و پژوهشگر مسائل اجتماعی - روانشناختی - مشکلات جوانان. مربی مثبت‌اندیشی. شعار او این است: رهبر ارکستر زندگی خود باشید

دیدگاهتان را بنویسید

4 دیدگاه