روانشناسی

مثبت اندیشی و زندگی

مثبت اندیشی و زندگی-دکتر طباطبایی
نوشته شده توسط افشین طباطبایی

نگاه انسان به وقایع؛ چگونگی زندگی او را مشخص می­کند، به­ عبارتی مثبت­ اندیشی و زندگی از باورهای ما نشأت می­گیرد. باورها و اعتقادات هر کسی و نوع برداشتی که از زندگی دارد، تا حد زیادی می­تواند او را به ­سوی خوش­بختی یا بدبختی سوق دهد؛ درواقع هر اتفاقی که در زندگی پیش می­آید از نظر ما یا خوشایند است یا ناخوشایند و هر موضوعی بالقوه می­تواند باعث خوشحالي یا ناراحتی ما شود؛ اما در این میان مثبت­ اندیشی کمک می­کند تا بتوانیم تغییرات موثری در رفتار، گفتار و به ­طوركلي زندگی­مان ایجاد کنیم.

بیشتر مردم فقط بدي­ها و سختي­ها را مي­بينند یا غصه­ مسایلی را  مي­خورند كه هیچ ارزشی ندارند. نسخه­ رايج جامعه از آن­ كساني ا­ست­ كه فقط از بدبختي­ها دم مي­زنند.

همه­ ما تمایل داریم فراموش­ کنیم که خوش­بختي نتیجه­ به­دست آوردن نداشته ­ها نیست؛ بلکه درك و قدرداني­ از داشته ­هاست.اگر به­ تمام روزهاي زندگی­ مان فکر کرده و آن­ها را مرور کنیم، در مي­ يابيم که: لحظات خوشایند و لذت­بخش زندگی ما بيش­تر از وقايع بد بوده ­اند؛پس چرا به ­­جای فکر کردن به دقايق شاد و زیبای عمر، به ­سختي­ ها مي­ انديشيم؟ فراموش نکنیم که افکارمنفی می­تواند یک روز سفید را سیاه نشان دهد و افکارمثبت، یک روز سیاه را زیبا و سفید ­کند.

نباید اجازه دهیم افکارمنفی دیگران بر ما تاثیر گذاشته، و روحیه­ مان را تضعیف نماید. مي­توان با گفتار و كردار خود، مثبت­ اندیشي را به­ دیگران منتقل کرد. افکارمثبت و منفی هردو، از فردی به فرد دیگر سرایت می­کنند. هر زمان حادثه­ ناراحت­ کننده­ ای در زندگی پیش­ آمد، به ­جای یأس و نگرانی، آن­را به ­فال نیک بگيريم؛ شايد راه دیگری برای سعادت ما گشوده شده كه باید پیدايش کرد.

 

قانع و سپاسگزار نعمت­ هايی باشیم که خداوند به ما عطا کرده است    

 

 

درباره نویسنده

افشین طباطبایی

افشین محمدباقر طباطبایی. نویسنده و پژوهشگر مسائل اجتماعی - روانشناختی - مشکلات جوانان. مربی مثبت‌اندیشی. شعار او این است: رهبر ارکستر زندگی خود باشید

دیدگاهتان را بنویسید