خانواده

روابط زوج جوان

روابط زوج جوان - دکتر طباطبایی
نوشته شده توسط افشین طباطبایی

ما به دنیا آمده­ ایم که زندگی کنیم، نه این که زنده باشیم زنان نسبت به کانون توجه شوهران­ بودن به­ شدت حساس هستند، یکی از ویژگی­ های روابط زوج جوان و موفق توجه مثبت مردان به جزیی­ترین تغییرات زنان چه در نوع لباس، رفتار، وضعیت خانه، غذا، آرایش، تغییر رنگ مو، ابرو وامثالهم می­ باشد. منظور این است که مردان جوان باید به لباس زنان­ شان توجه کنند چون نوع و رنگ لباس برای یک دختر جوان موضوعی با اهمیت است. تک تک هر یک از این موارد می­تواند در تقویت رابطه­ دو طرفه زوج جوان نقش داشته باشد، یعنی تغییرات ظاهری زنان باید به چشم مردها بیاید و آنان مورد تحسین و ستایش قرار گیرند.

برخی از زنان وقتی قصد شرکت در یک مهمانی را داشته باشند یکی دو ساعت را صرف آراستن و آرایش و انتخاب لباس و … می­نمایند. ولی هنگامی­که در خانه با همسرشان روبرو می­شوند چندان به آرایش و سر و لباس خود نمی­ رسند، در صورتی­ که در روابط زوج جوان نه تنها ظاهر زنان بسیار مهم است، بلکه روی خوش نشان دادن به همسر، به­ ویژه هنگام ورود مردان به خانه واجبی ضروری است. اغلب مردان نیز اهمیت چندانی به ظاهر خود نمی­ دهند (چه در بیرون، چه در خانه) درجایی که هر دو طرف (چه زن و چه مرد) در محیط خانه باید دل­پسند همسرشان باشند. مردان جوان هم برای جلب نظر همسرشان باید به ­ظاهر خود اهمیت دهند.

در روابط زوج جوان جذب نگاه و هوش و حواس شوهران امر مهمی است. با توجه به پژوهش­ ها؛ تقویت جاذبه­ جنسی بر عهده­ زنان است، یعنی هنری زنانه و ظریف است که زنان موظفند برای حفظ سلامت، شادابی، حرمت و ارزش­ های خانواده همیشه و همه حال با استفاده از ابزارها و روش­ های محرک توجه شوهران را به خود جلب کنند. از طرفی شوهرانی که به عواطف و احساسات همسر خود اهمیت می­دهند، به او مهربانی می­کنند و اظهار محبت و عشق دارند، به ­ویژه در مواقعی که خُلق­ شان تنگ یا ب­هم ریخته است، بسیار محبوب و مقبول زن واقع می­شوند. یعنی زنان منتظر حمایت بی­ چون و چرای عاطفی، احساسی و معنوی شوهران هستند که مولفه­ ای زیربنایی در تلطیف روابط آن­ها به حساب می­آید.

درباره نویسنده

افشین طباطبایی

افشین محمدباقر طباطبایی. نویسنده و پژوهشگر مسائل اجتماعی - روانشناختی - مشکلات جوانان. مربی مثبت‌اندیشی. شعار او این است: رهبر ارکستر زندگی خود باشید

دیدگاهتان را بنویسید