اجتماعی

باورهای غلط مانع اصلی موفقیت

باورهای غلط مانع اصلی موفقیت - دکتر طباطبایی
نوشته شده توسط افشین طباطبایی

باورهای غلط مانع اصلی موفقیت:

بسیاری از باورهای ذهنی مانع اصلی رسیدن ما به خواسته­ ها و آرزوهای­مان می­باشد. اوضاع زندگی هیچ­کس خود به خود تغییر نمی­کند، یا به قول عوام باید معجزه­ ای رخ دهد یا خود آستین ها را بالا زنند. کسی­ که در عمق وجودش احساس ضعف کند، نیروهای ذهنی و روانی­ اش تمایل به ­تردید و انفعال و بی ­انگیزگی دارد.

تغييرات مثبت در زندگي رابطه ­اي مستقيم با ميزان جديت و استقامتي دارد كه از خود نشان مي­دهيم. اساسا تحولات و اتفاقات دنيا همگي بر مبناي اصول علمي كُنش و واكنش يا عمل و عكس ­العمل قرار دارند. هر رويدادي از فرمول خاصي پيروي مي­كند. هيچ واقعه و تحول و تغييری بي­ دليل و تصادفي نيست، بلکه دلايل و سيری تكويني دارد. از اين­رو  براي رسيدن به يك خواسته­ قلبي یا آرزويي بايد به سادگي آن را مهندسي معكوس كنيم و سير تكاملي و شكل­ گیری آن پديده را دريابيم، سپس در مقام مقايسه با امكانات و توانايي­ هايي موجود خودمان برآييم كه تا چه اندازه مي­توانيم در مسير رسيدن به نتيجه­ دلخواه گام ­هاي موثر برداريم.

نبايد چشم به راه كسي باشيم كه از سر دلسوزي و همدردي پولي هنگفت يا موقعيتي ممتاز تقديم‌مان كند. شايد در يك بحران مالي، احساسي، شغلي خانوادگي و امثالهم گرفتار باشيم، براي عبور از بحران چه بايد كرد؟ چه تدبيري بايد انديشيد؟ قطعا با استفاده از پتانسيل ذاتي و الهي نيروي ذهني خود مي­توانيم راه‌كارهاي مناسبي بيابيم.

براي رفع مشكلات و گذر از موانع تنها بايد به راه­ حل­ هاي منطقي و علمي تكيه كرد. برخوردهاي احساسي كار موثري براي ما نمي­كند. البته قليان شور و هيجان باعث تقويت اراده و عزم برای يافتن راه­ هاي درست و صحيح خواهد شد. ولی بي­ گدار (بدون راه عبور)‌ به آب زدن حاصلي جز غرق شدن ندارد. افروختن شعله­ های احساس موفقیت به ما بال­ هاي اشتياق پرواز كردن از فراز سختي­ ها را خواهند داد. در غير اين صورت در چرخه مشكلات گرفتار شده و هرگز توان برون رفت را نخواهيم داشت.

درباره نویسنده

افشین طباطبایی

افشین محمدباقر طباطبایی. نویسنده و پژوهشگر مسائل اجتماعی - روانشناختی - مشکلات جوانان. مربی مثبت‌اندیشی. شعار او این است: رهبر ارکستر زندگی خود باشید

دیدگاهتان را بنویسید

1 دیدگاه