اجتماعی

وظیفه رسانه ملی

وظیفه رسانه ملی - دکتر طباطبایی
نوشته شده توسط افشین طباطبایی

وظیفه رسانه ملی :

هجوم رسانه‌های غربی در سال‌های اخیر از طریق ماهواره و اینترنت و شبکه‌های اجتماعی باورهای فرهنگی و مذهبی مردم را نشانه گرفته‌اند و به دنبال سُست کردن ارکان خانواده و اشاعه­ ی فساد در میان نوجوانان و جوانان می‌باشد. در دنیای امروز با اقدام نرم افزاری مواجه هستیم که بیگانگان برای از بین بردن ارزش‌ها و اعتقادات در شبکه­‌های عنکبوتی درهم تنیده­‌ای سرشار از برنامه­‌های سرگرم‌کننده و در عین حال بی‌محتوا و حاوی حس زیبایی­ پرستی و شهوت فراهم می­‌کنند تا فکر و ذهن جوانان را به زیر سلطه درآورند.

امروزه در منازل خود نیز در امان نیستیم، خطر بیخ گوش ماست. معضلات اجتماعی از کوچه وخیابان به منازل و کنار دست والدین پیشروی کرده است. والدین بدانند موبایلی که دست فرزندشان داده­ اند همان دشمن اصلی زندگی اوست. استفاده از شبکه‌های اجتماعی و خطراتی که سلامت اخلاق و روان کودکان و نوجوانان را تهدید می‌کند از چوب و چماق رضاخان هم سهمگین‌تر است. هر روز شاهد ظهور و بروز ابعاد نوظهورتر و افکار پلیدتری برای اضمحلال فرهنگ و اندیشه­‌ی استقلال طلبانه­ اسلامی از سوی دشمنان هستیم.

چرا زنان و دختران  به برنامه‌ها و سریال­‌های ترکی نگاه می‌کنند؟ چرا بودجه‌های میلیاردی صدا و سیما نمی‌تواند جوانان را پای تلویزیون بنشاند و برنامه‌هایی ساخته شود که آنان با شور و اشتیاق تماشا کنند. قدر مسلم می‌توانیم با تهاجم فرهنگی مقابله نماییم تنها باید به آموزش و بالا بردن انگیزه­ دختران و پسران جوان و تقویت عقاید ناب اسلامی آنها اقدام کنیم، این مساله همت تمامی مسئولان و خانواده‌ها را می‌طلبد و وظیفه رسانه ملی است. اگر سی سال پیش سریال هزار دستان میلیون‌ها بیننده را پای تلویزیون می‌نشاند، امروز هم می­توان با استفاده از نیروی جوان و افکار شفاف و اندیشه‌های متعالی به تحول فرهنگی دامن زد تا در برابر تهاجمات فرهنگ به مقابله برخاسته و بدانیم تقویت باورهای دینی و فرهنگی مردم به تقویت ارکان خانواده و سلامت و سعادت نظام اسلامی منجر خواهد شد.

درباره نویسنده

افشین طباطبایی

افشین محمدباقر طباطبایی. نویسنده و پژوهشگر مسائل اجتماعی - روانشناختی - مشکلات جوانان. مربی مثبت‌اندیشی. شعار او این است: رهبر ارکستر زندگی خود باشید

دیدگاهتان را بنویسید