رادیو

رادیو شب‌های روشن با حضور دکتر طباطبایی(مسئولیت پذیری کودکان در منزل)

برنامه رادیو اصفهان - دکتر طباطبایی
نوشته شده توسط تیم محتوایی

مسئولیت پذیری کودکان در منزل

برنامه رادیویی شب های روشن هر هفته یکشنبه تا چهارشنبه از رادیو اصفهان پخش می شود. در این قسمت دکتر افشین طباطبایی مهمان کارشناس این برنامه رادیو اصفهان است. این قسمت از برنامه رادیو اصفهان در تاریخ ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ اجرا شده است. دکتر افشین طباطبایی درباره مسئولیت پذیری کودکان در منزل صحبت می کند. مهمترین موضوعی که همه انسان ها در طول زندگی شان با آن در ارتباط هستند این است که مسئولیت کارهایی که انجام می دهند را بپذیرند. مسئولیت چیست و کجا باید یاد بگیرند و از چه کسی باید یاد بگیرند؟ اینکه مسئولیت چیست و چگونه می توان در کانون خانواده فرزندان را مسئولیت پذیر تربیت کرد. پدر و مادر از چه زمانی باید بذر مسئولیت پذیری را در کودکانشان بکارند؟ از چه سنی باید به کودک مسئولیت داد. اکثر پدر و مادرها حاضر نیستند این فرصت را در اختیار کودکشان قرار دهند که کشف کند وخودش یک مشکلی را حل کند.

 

تخریب و تحقیر و مقایسه فرزندان با دیگران باعث عدم مسئولیت پذیری می‌شود. امنیت روانی در تربیت مسئولیت پذیری بسیار مهم است. وقتی امنیت روانی یک کودک یا انسان از بین می‌رود، شروع می‌کند به داد زدن، جیغ زدن، کار نکردن، درس نخواندن، رفتن به سمت اعتیاد و ….

 

در منزل سه چیز نیاز است، امنیت روانی، حمایت از فرزندان و آرامش، اگر این موارد تخریب شوند، فضای خانواده مسموم می‌شود. وظیفه تامین مایحتاج جسمی فرزندان از جمله پوشاک، خوراک، منزل و تجهیزات تحصیل و … همچنین تربیت و توانمندی های روانی، یعنی اراده، مسئولیت پذیری و اعتماد به نفس که بالا بردن و به ثمر رساندن این ویژگی‌ها به عهده پدر و مادر است.

در ادامه با دکتر طباطبایی همراه باشید و برنامه ضبط شده را گوش دهید.

درباره نویسنده

تیم محتوایی

گیک شماره دو، بیشتر اتوموبیل و اتومبیل رانی + الکترونیک و رباتیک.

دیدگاهتان را بنویسید