رادیو

رادیو شب‌های روشن با حضور دکتر طباطبایی( اوقات فراغت کودکان در منزل)

Radio-mic-Drtabatabaie
نوشته شده توسط تیم محتوایی

اوقات فراغت کودکان در منزل

برنامه رادیویی شب های روشن هر هفته یکشنبه تا چهارشنبه از رادیو اصفهان پخش می شود. در این قسمت دکتر افشین طباطبایی مهمان کارشناس این برنامه رادیو اصفهان است. این قسمت از برنامه رادیو اصفهان در تاریخ ۲۸ تیر ۱۳۹۴ اجرا شده است. با توجه به زمان و موضوع برنامه که در اواخر تیر ماه اجرا شده است. دکتر افشین طباطبایی درباره اوقات فراغت کودکان در منزل صحبت می کند. در این برنامه پس از یک ماه که برنامه شب های روشن اجرا نمی شد. دکتر افشین طباطبایی اشاره دارد که کانون خانواده زیر بنایی ترین محلی است که فرزندان در آن رشد میکنند و آموزش می بینند.

عناصر انسانی که هر شخصی برای انسان بودن به آن نیاز دارد، در کانون خانواده شکل می گیرد. این کانون خانواده با بسیاری از مشکلات مواجه است که باید برای هر کدام راه پیدا کنند. در هر صورت باید کارهای مختلفی انجام شود تا بتوانیم کارها و مشکلات را در کانون خانواده حل کنیم.

فرهنگ و کالایی در دنیا وارد عرصه شده که در حدود ۵۰ سال و در کشور ما در حدود چند دهه است که پا گرفته و به عنوان سرگرمی بسیار مناسبی به آن نگاه می‌شود. و آن کیت های آموزشی است. این کیت های آموزشی یک فرآیندی هست که بسیار روی فکر و ذهن و فعالیت های فکری و تحلیلیه کودکان می‌تواند تاثیر داشته باشد. که پدر و مادرها به سادگی می‌توانند از طریق جستجو در اینترنت، کیت های الکترونیکی را برای سنین مختلف پیدا کنند. چون وقت کودک را به طور موثری پر می کند. از طرفی مطالعه جهت راه اندازی مدار و مهارت حوصله و دقت کردن در سرهم کردن قطعات، همگی باعث می‌شود که کودک بجای اینکه زمانش را به صورت بیهوده صرف بازی های کامپیوتری و تبلت ها و موبایل ها بکند، به طور موثری در زمینه خلاقیت و قدرت تفکر کار کند. از همه اینها گذشته پس از اتمام کار نتیجه زحمات و ساعت ها تفکر به صورت عملی قابل مشاهده است.

در ادامه با دکتر طباطبایی همراه باشید و برنامه ضبط شده را گوش دهید.

درباره نویسنده

تیم محتوایی

گیک شماره دو، بیشتر اتوموبیل و اتومبیل رانی + الکترونیک و رباتیک.

دیدگاهتان را بنویسید