خانواده

آیا زن‌ها به تایید مردها نیاز دارند؟

آیا زن‌ها به تایید مردها نیاز دارند؟ - دکتر طباطبایی
نوشته شده توسط افشین طباطبایی

آیا زن‌ها به تایید مردها نیاز دارند؟

زن­‌ها گذر زمان را ثبت می‌­کنند. کافی است از زن‌ها بپرسید آخرین بار کی کودک را حمام کرده‌­اند، آخرین بار کی با مادرشان تلفنی صحبت کرده‌­اند و… تا زمان دقیق آن را به شما بگویند. مردها همیشه از این توانایی حیرت می‌کنند. یکی از اساسی‌ترین نیازهای زنان احساس امنیت عاطفی و­ روانی است، نه فیزیکی یا جسمانی. امنیت عاطفی کلید گشایش دل و جان زن محسوب می‌شود.

هنگامی‌که زن‌ها احساس امنیت می­کنند در بهترین شرایط خود ظاهر می­شوند، به این معنا که آرامش، اعتماد به‌­نفس و استقلال بیشتر و نگرانی، ناامنی و توقع کمتری خواهند داشت. به‌عبارت دیگر آن­ گونه خواهند بود که مردها دوست دارند. چرا بیشتر زن­‌ها به تایید مردها نیازمندند؟ حتی تایید از جانب مردی که او را چندان قبول ندارند. توضیح آن شاید از این قرار باشد: چنان­چه همواره زنان در طول تاریخ چنین آموزش دیده باشند که بقا و حیات آنان در گرو حمایت مردها است، لذا وظیفه و شغل زنان این می‌شود که مردی را به ‌سمت خود جذب کرده و تلاش کنند او را از دست ندهند.

ظاهر و قیافه‌ی زن، نحوه‌ی بیان و جلوه‌­گری او، افکار و احساساتش، مهارت­های خانه­داری و کدبانوگری، چگونگی ویرایش احساسات (به‌­طوری­‌که به مرد برنخورد) و… همگی ریشه در یک تفکر دارند: آیا این­کار مرد مرا خوشحال خواهد کرد؟ و این‌ها یعنی احساس امنیت. بسیاری از زنان معتقدند اگر شوهرشان را خوشحال و علاقمند نگه دارند، همیشه به او وفادار مانده و درنتیجه در امان خواهند بود. پژوهشگران معتقدند بیشتر خواسته‌های زنان تلاشی است برای احساس امنیت، یعنی اطمینان از عشق، تعهد و پایبندی، و بسیاری از رفتار و اعمال ناخوشایندشان مانند؛ توقع زیاد، بد اخلاقی، سرد مزاجی، زود رنجی، حسادت  و… ریشه در احساس ناامنی آن‌ها دارد.

توانایی تولید مثل، بچه­‌دار شدن و احساس مادری موضوع با اهمیتی برای زن­ها است. شاید به همین علت باشد که عشق برای‌شان اولویت اول محسوب می­شود و نحوه­‌ابراز و بروز آن (ارتباط) با همسر اهمیت زیادی دارد. ارتباط برای زنان بیشتر به ‌معنای بیان افکار و احساسات است، آنان پرحرف­تر و خوش صبحت­‌تر از مردها هستند. از این­رو یکی از سریع­ترین و موثرترین روش‌­های برقراری، تقویت یا ترمیم رابطه با همسر (زن) کلمات و واژگان یا به‌ عبارتی صحبت کردن و حرف زدن است. زن دوست دارد با شوهرش درباره­‌ همه چیز حرف بزند، حتا درباره­‌ کار، نگرانی‌ها، رویاها، ترس و خلاصه همه تالمات زندگی.

درباره نویسنده

افشین طباطبایی

افشین محمدباقر طباطبایی. نویسنده و پژوهشگر مسائل اجتماعی - روانشناختی - مشکلات جوانان. مربی مثبت‌اندیشی. شعار او این است: رهبر ارکستر زندگی خود باشید

دیدگاهتان را بنویسید

3 دیدگاه

  • مطالب اتون بسیارعالی هستن.اگه میشه بیشتر به جزییات بپردازید و راهکاربدهیدو مثال بزنید.باتشکر

  • با عرض سلام وادب أنشالله با انرژي مثبت وبالا پيش برويد احساس ميكنم در اينده زماني كه به ايران بازگشتم به يك شكلي باشما همكاري خواهم داشت با ارزوي موفقيت وتكامل معنوي شما